De 5 meest fascinerende en grootste gaten van de Wereld!   25 comments

1. Kimberley Big Hole – South Africa
Photobucket
Dit is waarschijnlijk het grootste met de hand gegraven gat. Het is maar liefst 1097 meter diep.
Er zijn ca. 3 ton aan Diamanten uit dit gat gedolven.

2. Glory Hole – Monticello Dam, California
Photobucket
De Glory Hole in de Monticellodam is de grootste afvoerpijp ter wereld.
Ze voert 5000 m3 water per seconde af. Het gat werkt pas als de
waterhoogte tot aan de rand is gestegen.

3. Great Blue Hole , Belize
Photobucket
Dit fenomeen ligt ca. 40 km van Belize af.
Er zijn meerdere blauwe gaten op de wereld, maar geen is er zo betoverend als deze.

4. De afgrond in Guatemala
Photobucket
In 2007 ontstond spontaan dit enorm gat.
12 huizen verdwenen en 3 mensen vonden daarbij de dood.

5. EU-Parlement, Brussel
Photobucket
Het Euro-Parlement behoort eveneens tot de grootste gaten van de wereld.
Jaarlijks verdwijnen daarin Miljarden Euro’s van onze belastinggelden.

Posted 24 november 2010 by Welkom op de site van Rinus in Geen categorie

25 responses to “De 5 meest fascinerende en grootste gaten van de Wereld!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Indrukwekkende gaten Rinus maar het Europese parlement is een bodemloos gat,een echte slokop zowel voor U als voor mij

  2. mogge Rinus
    ja mooie natuur fototjes maak ik wel hé
    de pps opend en dan zie je een venstertje waar je op alleen lezen moet klikken
    suc6 en een fijne dag

  3. Hallo Rinus,

    Nu kom ik maar weer eens bij jou langs… het is lang geleden… hoe gaat het met je? Interessant log is dit…. maar het lijkt ook wel of je de laatste tijd niks meer hebt geplaatst… ik kom later weer kijken of je toch weer iets nieuws hebt….Agnès

  4. Een voorzichtige poging???
    grtjes

  5. Hallo Rinus,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en maak er voorzover mogelijk een fijne dag van.
    Hartelijke groeten van Edward.

  6. Hallo rinus ik wil even vertellen dat ik wordpress weg doe ik heb ‘n nieuw puntje aangemaakt en daar zet ik alles op ik vindt dit niet zo leuk meer er reageerd niemand meer op en op zo’n punt.nl blijft rond gaan. ik ben wel ‘n paar dagen bezig hoor maar als ik alles over heb gezet dan verwijder ik hem dan weet je het alvast
    lieve groetjes van Jolinda

  7. mogge Rinus
    gaat ook niet om wat er nog komt
    gaat er om dat het komt
    en het komt hoor een pracht voor jaar en zomer
    heb je al troep besteld om deze gaten hier boven te vullen hihi
    fijne dag

  8. Hallo Rinus,
    bedankt voor je berichtje op m’n site, nee aan facebook zelf doe ik weinig of niets ik speel wel de spelen in de winter moet je toch wat met slecht en akelig koud weer. Ook naar Hotmail kijk ik niet vaak dus had ik je berichten gemist, het heeft dan ook weinig zin voor je om daar je berichten heen te sturen want dan is het weekend meestal al om. Ik hoop dat je zelf het hier weer aan de praat zult krijgen zodat ik de updates van je kan zien. Gelukkig gaan we weer de goede kant op wat het langer licht en de lente betreft, dat leeft toch een stuk prettiger. Ik wens jou ook een heel goede week toe en is het wat minder klagen helpt toch niet Rinus, liefs, hug, Ann.

  9. mogge Rinus ja anders dan andres is net zo het er staat en slaat in dit geval toch op de plaatjes in de pps zijn er bij die zie je niet elke dag
    ik kan via je naam of plaatje nog niet op je site komen
    enne gooi die gaten hier eens dicht
    fijne dag nog

  10. Ha wat heb jij met je naam gedaan…kan niet meer op je plaatje klikken en op je site komen…
    fijne zondag

  11. Ja ik had die in de mail gekregen dus kan zomaar dat je die al gezien hebt. Maar blijft een mooie toch?
    Soms gebruik ik de mailtjes voor de blogjes…lekker makkelijk haha
    Fijne dag en de groetjes

  12. mogge Rinus
    ja zal vandaag klaar komen en dan wat poets werk zoals het raam en de vloer en de spullen weer op hun plek
    komt goed
    fijne dag

  13. ach rinus valt mee hoor , het afplakken is het meeste werk
    komt helemaal goed , donderdag avond ben ik wel niet thuis maar is mijn voor kamer weer netjes
    wens je en goede nacht
    ik sluit af

  14. hé sterrenbeld vis
    ja zie je net bij Nellie en haar karpers (niet te vreten)
    dus ik denk zal Rinus nog ff trusten wensen

  15. Ja vond het ook wel speciaal…zou er truckage aan te pas komen?
    Je bent er echt weer haha
    Slaap lekker ga ik ook doen…doei

  16. ha die Rinus
    nu je zal de ppsjes al binnen hebben
    ja dei ik in het blog had zijn ook weer mooi
    en als er maar 1 is die me dat zegt , is mijn blog geslaagd
    nu dit x waren het er velen
    ik wns je een goede nacht rust

  17. Ja dat kan je zo instellen dus is bij iedereen anders.
    Jij ook weer op de harde weg…nu blogger nog !!!
    Fijn weekend

  18. Lieve Rinus,

    Hahahahaha je hebt me weer goed liggen hé !
    Ik was zo verwonderd en gefacineerd naar de foto’s aan het kijken.
    Vol interesse ook.
    En dan die laatste foto…… toen kon ik een welgemeende bulderlach toch niet onderdrukken hoor.
    Heel grappig, en heel goed gevonden ook.
    Kusjes, ***
    catwoman, Tania.

  19. Het gebouw van het Europarlement vind ik heel wat minder aangenaam om naar te kijken dan de andere gaten Rinus, een heel mooi log met prachtige foto’s van deze toch wel wereldwonderen. Ik heb je mailtje ontvangen maar niet zo somber hoor, het wordt heus wel op prijs gesteld als je iets stuurt alhoewel ik ook liever heb dat je gewoon bij mij op WP komt, via Mijn account bovenaan klik je op Read my Subscriptions en als je daar bent zie je de nieuwste opdates. Via Mijn Account en dan klikken op Manage my Subscriptions kan je abonnementen instellen van de adressen van ex-spacevrienden dus makkelijk zat, zoals fietszwerver al schrijft klikken op de profielfoto kan ook dus meerdere mogelijkheden. Een goede week gewenst,
    liefs, Ann.

  20. rinus ik kom hier via mijn wp waar ik jouw in mijn lijstje heb staan , dus stuur mij aub niet meer mails dat het niet lukt je kan desnoods via hier mij berijken door op het profiel te klikken het is een kwestie van WILLEN
    fijne zondag

  21. Hoi Rinus… Eindelijk kan ik jou nu oo kweer bereiken… een interessant blog…. Agnès

  22. mogge Rinus
    kijk maar eens in de jukebox v/d week
    en wens ik jou gelijk een fijne dag

  23. Blauwe gaten, zwarte gaten………… interressant!
    Gat in de hand ook…………….
    xsjer

  24. Je kunt je hast niet voorstellen dat zo’n enorm gat met de hand is gegraven Rinus. Dat gat van het Euro-Parlement klopt helemaal, daar wordt een hoop geld verkwist.
    Groeten van Edward.

  25. Ha die Rinus
    ja dat zijn een paar aardige gaatjes
    en op de laatste na allemaal erg mooi en intressant
    ik had het op de plank liggen haha zal het stilletjes opbergen voor andere tijden
    trusten

Geef een reactie

