LZV’s – Ned. Road Trains   35 comments

 

Een ander rijbewijs heb je er niet voor nodig.!!

Zelfs geen extra certificaat of diploma.!!!

Maar een beetje uitproberen, met een instructeur erbij, is wel even verstandig.

en liefs op een stillen plek zoals een lege parkeerplaats.

Photobucket

(Klikken op de foto)

Maar wat is er fout aan het filmpje.???

Wat klopt er niet. wie weet het.???

Ik zal het er na wat antwoorden later in de week

er zelf bijschrijven.

 

U kunt zowel op W.P. als op blogspot reageren.!!

————————————————————————
Het juiste antwoord.!!!!!!!

De totale LENGTE wat u op het (eerste) filmpje kan zien, en veel te lang.!!!
Dit is naar mijn schatting meer dan 40 meter, maar zo kan je door blijven koppelen,
tot het oneindige. met deze dolly’s.!!!!
De echte lengte die over de weg mag rijden is NIET meer dan TOT 25.25 meter.!!!
Daar rijden ze nu in Nederland al zo’n 7 jaar mee.
Zie het plaatje en (als u klikt op de afbeelding) kunt u zien het album wat ik al op de
oude Space had staan. De voorste 20 foot container is er dus tussen gevoegd.!!
De 2 middelste 20 foot containers mogen er dus niet tussen.
Ik heb zelf ook een filpje gezien dat ze het aan het uitproberen waren op een stil
industrieterrein, dus in de straten, om te kijken hoe het in de straten werkt.
maar het loopt er mooi achter, en geeft geen problemen in de bochten.!!!!

Photobucket

(Klikken op de foto)

Het plaatje laat ook zien dat de kort gekoppelde (2 laatste containers) wel degelijk
rijden, en ik heb daar ongeveer 20 jaar geleden al mee gereden.
Zie de foto’s achter het volgende plaatje (album) die van VEPEX.!!

Photobucket

(Klikken op de foto)

Dit heeft het volgende voordeel, dat beide containers met de deuren naar achteren geplaatst
kunnen worden, en bij het lossen of laden naast elkaar kunnen worden geplaatst.
Wat in tegenstelling met een gewoon 40 foot chassis met 2 x 20 foot containers niet mogelijk
is. daar moet de voorste container met de deuren naar voren worden geplaatst, met als gevolg
dat je dan je truck eronder vandaan moet halen en dat als ze eerst de achterste container
lossen, dat dan het hele gevaarte voorover zal gaan.
Maar daar had ikzelf wel al snel wat op gevonden. Ik zette mijn truck haaks ervoor, zodat ik
niet af hoefde te koppelen, en ze toch in de voorste container konden.
E.V.T. kan ik jullie meer vertellen voor de geïnteresseerde.
Ik hoor het wel, de vragen.???
Iedereen een heel fijn weekend verder, en tot snel.

Posted 30 oktober 2011 by Welkom op de site van Rinus in Geen categorie

35 responses to “LZV’s – Ned. Road Trains

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo Rinus,
    Het probleem met de foto’s op je site ligt bij Photobucket, je zou het moeten upgraden naar Pro, maar dat zal heus niet gratis zijn hoor.

  2. Rinus, ik zie het alle plaatjes zijn weg…. het kan zijn dat je ze allemaal van een zelfde site hebt gedownload of met een link van een andere site hebt geplaatst. Dan kan het nog wel eens gebeuren dat dingen verdwijnen.. dat heeft niks met het noodlot te maken, hoor…. het weer is vandaag wel noodlottig… wat een regen en wind… afschuwelijk…. tot gauw…. Agnès

  3. Rinus, de beste wensen en een betere gezondheid voor 2012.
    Als ik het zo bekijk ligt het aan je Photobucket dat je geen plaatjes meer ziet. Is die misschien vol?
    Ik zou daar eerst us naar kijken.
    xSjer

  4. hi rinus ik ben op ke wp en al is wel , ook al is het oud en versleten
    wens je een goede tijd
    heb geen idee wat je de komende twee maanden doet
    maat doe het goed
    welterusten

  5. Klinkt allemaal niet zo mooi, maar nog geen mail gezien…we wachten het af.
    Maak er het beste van Rinus…liefs rebbeltje

  6. hallo vriend Rinus,, joh gisteren was mijn computer niet te gebruiken
    internet lag er helemaal uit, ik zetten hem vanmorgen aan en ja hoor alles werkt weer,
    dom he,ik ga de computer leeg maken.joh wat staat er veel op. en vooral nu met de feestdagen
    rinus doe het rustig aan he groetjes van marry en cees,,

  7. hoi Rinus
    ik zou je roepen als die dagen voor bij zijn
    nu dat zijn ze hoor op naar de volgende dag
    mzl

  8. ha die Rinus
    jij dus blij met mijn blog
    ik blij met je glimlach
    en ff voor de goede orde de pizza was heerlijk
    fijne avond

  9. Nee hoor de clou zit um in het mooie praatje hihi
    Dus de pc werkt en nu weer rondjes maken…leuke bezigheid toch?
    Groetjes

  10. mogge Rinus
    bericht is aangekomen hoor
    en ik ben blij dat ik je op zo een moeilijke dag een glimlach ontfutseld heb
    ook met de pc zal het wel goed komen
    ik wens je een fijne dag

  11. Ha Rinus,
    Ik ga vreemd..hihi..zomaar op wp.
    Fijn weekend en bedankt voor je mailtjes.
    Doeiiiii

  12. Ha gewoon voorlichting…de rest vul jezelf maar in kan ook leuke reacties geven hihi
    en ja hier krijg je soms wat engels voorgeschoteld…eten wat de pot schaft grijnzzzz
    Fijn weekend

  13. mogge rinus
    ik kan niet begrijpen wat jij en ook nellie nu met een paard in de gang moeten
    al ik van een paard binnen zou willen hebben
    is een paarde worst hihi
    suc6 met de pc en een fijn weekend

  14. mogge Rinus
    dus er zaeten er bij die jij niet kon
    kijk en ik heb je glimlach
    blog geslaagd
    fijne dag

  15. En beter nog klik op je naam en ben hier…
    Fijn dat het weer werkt kan je je uit gaan leven met krabbelen hihi
    Groetjes en fijne avond

  16. Zo opgelost rinus je reatie staat er…trusten

  17. Dag Rinus ,
    kom je een fijne dag wensen , en je blog eens bewonderen groetjes Suzy

  18. mogge Rinus
    ja nu kom ik er wel weer
    bedankt nog voor je glimlacht gister , ook al liet je een traan
    zal morgen vast beter gaan
    welterusten

  19. nou ik weet oook niet wat het is, dat iedereen nu ineens op gravator uitkomt.????? ik heb de link nu onderaan mijn bericht eens veranders, maar of dat nu bij iedereen zo zal zijn betwijfel ik ten zeerste.????

  20. Ha wat heb je nu weer veranderd…je gravator staat als link…maja kom toch wel hier hihi
    Jullie lezen slecht en verwinnen zelf verhaaltjes….dacht dat vrouwen daar beter in waren grijnzzzzz
    Fijne dag

  21. Mailtje met je verlanglijstje?
    Fijn weekend rinus

  22. Ha Rinus, zo zat het dus in elkaar.
    Tja als je er zelf totaal geen verstand van hebt dan kom je nooit op dat antwoord hé.
    Allee ik toch niet, hihihihihi.
    Ik ken ook niks van de gewoontes of wetten omtrent de vrachtwagens of trucks, met of zonder containers.
    Ik heb wel nog een vraagje of twee.
    Wat is het verschil eigenlijk tussen een vrachtwagen en een truck ?
    En heb jij met alle twee gereden ?
    Fijn weekend.
    Veel liefs, ***
    catwoman, Tania.

  23. Ha had je niet gelijk de link naar skydrive kunnen geven…is een mooie verzameling die je daar hebt staan.
    Speel wel met marijn op het speelkleed en maken daar een lange rits met auto’s dat mag wel whahahah
    Groetjes

  24. Dan zat ik aardig in de goede richting met mijn antwoord Rinus.

  25. ha die Rinus
    ja ik doelde natuurlijk op die road trains die door de bushbush denderen
    ik heb ook hier in nl wel speciale transporten gezien , het is altijd zeer intressant om te zien
    ik zal de link zeker ff bekijken
    jij moet bij je nieuwe blog ff de link zetten naar desbetreffend blog , ik ga er nu heen via je archiefje
    fijne avond

  26. aha dus zo zit dat met die twee kort op elkaar containers , kan dus wel
    maar in australie mag men dus wel door koppelen tot ver over de lengte van hier
    fijne avond

  27. Lieve Rinus,
    Ik heb geen flauw idee wat er zou kunnen mis zijn.
    Het enige wat me was opgevallen is dat die twee laatste containers ( of hoe noem je dat ), aan elkaar plakken en alle andere ervoor niet.
    En aan de reacties hierboven te merken ben ik niet de enige die het heeft opgemerkt.
    Maar waarschijnlijk zal het wel weer iets heel anders zijn, niet ?
    Ik ben heel benieuwd naar de oplossing.
    Fijn weekend !!!
    Knuffie, ***
    catwoman, Tania.

  28. ha die Rinus
    ik ben blij dat ik iets kon tonen dat je niet herkende
    die jij zond is deels totaal anders
    nu wie heeft het hier boven goed
    trusten

  29. Net als Suske hierboven zie ik dat de twee achterste wagens te dicht op elkaar zitten en anders zou ik het echt niet weten, ik wacht het af!

  30. dat die twee achterste wagens aan elkaar klitten is vreemd.
    verder zie ik niets speciaals.
    ik wacht af dus !

  31. ach in australie mogen ze wel zo rijden
    dus jij wilde wel vleugels om weg te vliegen , en de liefde zoeken
    nu suc6
    ik ga ff tukkie doen

  32. Het lijkt wel een trein met wagons, teveel wagens toch? En idd, die twee laatste zitten wel errug dicht opmekaar………………..
    xsjer

  33. Hé Rinus, leuk dat je toch weer de draad hebt opgepakt, wat er mis is met de foto zou ik echt niet weten, vrachtwagens met containers heb ik in het echt heel weinig gezien, dus ik zie wel wat het antwoord is! Ehhh om toch maar mee te doen, zitten de remlichten op de verkeerde plaats?
    Liefs, Ann.

  34. Wat er mis zou kunnen zijn weet ik niet Rinus, ik heb er absoluut geen verstand van. Het enige wat ik kan bedenken, is dat er teveel aanhangers achter de truck zitten.

  35. nee die papieren heb je er niet voor nodig , maar je mag er hier dan ook niet mee de weg op
    aan het filmpje is niks mis
    maar volgens mij staan de laatste 2 containers te dicht op elkaar
    fijne middag

Geef een reactie

