Nederland -Niederlande   80 comments

 
Hallo lieve mensen, 
 
ja het is alweer enige tijd geleden dat ik wat nieuws had. 
 
Maar nu een (naar mijn idee) een mooi nieuw PPS gevonden, 
 
of te wel toegestuurd gekregen en mooi om te plaatsen.
 
 
 

Photobucket

 
Klik op de afbeelding 
 
Klick auf das bild 
 
Hallo liebe Leute, 
 
ja, es ist schon einige Zeit her, ich hatte ein paar Neuigkeiten. 
 
Aber jetzt (meiner Meinung nach) ein schönes neues PPS gefunden 
 
oder gesendet und empfangen werden schön zu schreiben. 
 
Hartelijke en lieve groetje…. 
 
Herzliche und liebe(r) Grüße…. 
 
van – von Rinus
 
 
Posted 25 augustus 2013 by Welkom op de site van Rinus in Geen categorie

80 responses to “Nederland -Niederlande

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hé Rinus, druk druk druk……….. en een kater van mijn verjaardag, dus de kont tegen de krib gegooid. Sorry. Mooie beelden………..

  2. Hallo Rinus, einen schönen besinnlichen Sonntag für dich,und morgen guten Wochenstart . 😀

  3. ha die Rinus
    ja sommige klussen zijn lichter dan de ander, maar als ik dit schuur / tuin gebeuren volg denk ik dat het goed komt
    wens je voor nu een goede nachtrust

    • Hoi Karel, ja de schuur zal best in orde komen, en mijn bus leeg ook. maar de tuin opzich.??? Geloof ik niet in. Ik zal wel kijken wat ik daarmee zal doen. En anders blijven het maar 2 Sahara’s met een pad er tussen in, zoals op de foto’s te zien was. Truste voor straks en morgen werkse, en broek zonder pijpen meenemen. hihihi. Good night my friend.

      • Rinus
        IK HAD EEN ZWARE DAG
        ALLEEN HOOR JE MIJ DAAR NIET OVER
        IK HEB MIJ VOOR GENOMEN OM TE PROBEREN DE LIEVE MENSEN DIE MIJN BLOG BEZOEKEN EEN GLIMLACH TE ONTFUTSELEN
        ALDUS DE MOEILIJKHEDEN WELKE IK HAD DEZE OF DE VORIGE DAG ZAL GEEN MENS VERNEMEN – GAAT ZE GVD OOK GEEN ENE MOER AAN OF IK NU WEL OF GEEN LUCHT HEB
        JA HET WAS EEN PRACHT DAG EN NU OP NAAR EEN PRACHT NACHT
        MET ANDERE WOORDEN
        BLOG EN ZIJ GEEN DOKTER
        . UIT

  4. Hallo lieber Freund Rinus wünsche dir eine schöne gute Nacht und hoffe das es dir bald besser geht. Heute hatten wir ein Traumwetter hoffenlich war es bei euch auch so schön aber von Wandern taten mir die Beine ganz schön weh. Grüße von mir und dir gute Beserung Gislinde

  5. waren heute bei schönstem Wetter unterwegs, war echt Klasse, schönen Abend, Klaus

  6. mogge Rinus
    ja stroom aan leggen is minder zwaar dan met tegels sjouwen hé 🙂
    dus er komt nu schot in het werk kan je het schuurtje in gebruik nemen , goede zaak
    en kan je ook verder met de pps
    ik zeg geniet de dag
    en oja bedankt voor de glimlachjes

    • Hoi Karel,
      Ik denk dat ik m’n mailbox net had afgesloten voordat je mailtje (reactie) binnen kwam.
      Ja zeker is het minder zwaar werk, die stroom, als tegels sjouwen en wat dacht je van die vloer leggen.???
      Ppsje vannacht klaar gemakt, dus zal er vandaag, in de avond wel op de blog komen.
      Dadelijk even kijken of m’n buurman even tijd het om wat te helpen, met van de ene schuur maar de andere over te plaatsen.?
      Mak an en de mazzel.

  7. mogge Rinus
    ook ik laat ieder in zijn waarde en heb respect voor een ander
    en jij maar niet te gek doen bij die dokterspost
    en geniet de dag

    • Mogge Karel,
      Ja zo is het, idder in zijn waarde laten en respect tonen.
      Ik discrimineer ook niemand, zolang ze mij ook in mijn waarde laten, maar een geintje moet altijd kunnen.
      Ik heb het op een vrij nette toon met de dokterspost kunnen regelen, dus is waarschijnlijk oké.!!
      Pluk de dag.

  8. ich hoffe, es hat alles geklappt, wünsche eine gute Woche, Klaus

  9. ha die Rinus
    ja mijn mailbox zat aardig vol , heb ze voor nu eerst maar ff in een map geparkeerd , heb niet de tijd om er nu mee bezig
    ik denk dat jij alles wat meer mak an moet doen , kan je wel zeggen is de aard van het beestje , maar het beestje is geen 20 meer en ook nog wat mankementen er bij
    nu suc6 met al je van plan bent maar voor nu eerst maar een goede nachtrust

    • Hoi KJarel,
      Ik zag dat Nellie haar mailbocx leeg was en de jouwe vol. En de mijne weer half vol. allemaal maar een vreemde geschiedenis. 🙂
      Lees verder op je blog. Mzl.

      • ja Rinus , ik had wat mailtjes , maar die gingen niet gezien in een map , geen tijd
        ja je hebt vrienden en vrienden , ik blijf erbij dat jij met jou klachten mak an moet doen , zijn geen excuses voor en zeker niet die , zo van vroeger deed ik dat ook
        de indruk was er al , voor nu een goede nacht

        • Mogge Karel,
          Ja kon ik het maar.!!! Maar kan toch ook niet tot mijn overlijden in de rotzooi blijven zitten.?? Daar is een huis, met bijbehoren toch niet voor.?? Ja ik zal het even rustig aan moeten doen, dat weet ik. Maar als er weer iets in de weg staat, moet het weg, als je begrijpt wat ik bedoel.
          Fijne dag, op je vrije dag, mzl

          • mogge Rinus
            ik heb je helemaal begrepen , als je nu maar zorgt dat je alles mak an doet en niets in de weg zetten 🙂 komt goed
            Dus een nieuwe pps had ik voor je staan en een mooie en zeker die 🙂 waard
            wens ik je een goede dag en zal ik mijn klusjes mak an doen
            proost

  10. du tust mir echt leid, da wünsche ich dir gute Besserung, schönen Sonntag wünsche ich, Klaus

    • Danke Klaus, die arbeit gehen nicht so gut mehr, allein ich muss alle selbs tun. Keine freunden für helfen. Ich wunsche dich eine gute abend, und ein schöne start für die neue woche, mit Grüße von mich.

  11. mogge Rinus
    ja Roosje is ook een kunstenaar hé
    en of ze het nu met welk programma dan ook doet , zal me worst zijn
    jammer is het dat jij niet alles goed zien kan , dat is wel zo
    erg is dat je weer zo’n last had dat je met dit mooie weer op bed moet
    hoe het ook zij ik blijf het zeggen
    geniet de dag

    • Hoi Karel,
      Vannacht weer aan de mailtjes bezig geweest en verzonden. Je zal ze wel doorgestuurd krijgen van Nellie.
      Ik denk dat ik net voor dit bericht in mijn mailbox kwam ik had afgesloten, dus wisselen van de dienst. 🙂
      Wat ik van de ppsx van Greetje kan zien is al prachtig genoeg. Een hele goede pps maakster, en Roosje is inderdaad ook een kunstenares.
      Maar er zijn er meerdere.
      Ik ga het morgen opnieuw proberen weer wat te doen, want het licht moet er nu ook komen, met de stopkontakten.
      De grootste klap heb ik gekregen met het leggen van de vloer, en ben (teveel) tot het uiterste doorgegaan. Wat voorheen makkelijk was is nu te zwaar werk. Ik zal me vanavond bezig houden met de PC, en kijken hoever ik kom met m’n nieuwe pps. ook al zijn niet alle foto’s erg zuiver, maar vind er misschien wel een oplossing voor.?? En / of het mailtje waar enkele mensen al gevraagd hebben of ik met het een of ander klaar bent, daar wil ik een foto en tekeningen mail met bijschrift van maken. Zou er haast een pps van kunnen maken, maar zal de juiste muziek er niet bij kunnen vinden. en ik moet nog enkele andere dingen (belangrijk) doen.
      Fijne avond en een prettige vrijen dag morgen. Mzl.

  12. dank voor je mooie reactie Rinus.
    In oktober is de uitreiking van Blauwhartjes 4e gedichtenbundel en dan wordt deze ppsx die avond afgespeeld.
    Deze ppsx toont aan dat velen dit persoonlijk aanspreekt.
    lieve groetjes en een fijne zondag, Greetje

    • Dank je Greetje,
      ja het heeft me even diep geraakt, maar hij is prachtig. Blauwhartje maakt inderdaad hele mooie gedichten.
      Jij ook livegroetjes en een prettige zondag.

  13. mogge Rinus
    ik werk met microsoft office PowerPoint 2010 en zie de prachtige overgangen in de pps hoor
    en een mooie is het weer
    ik wens je een fijne dag

    • Hoi Karel,
      Oké het kan mogeijk zijn dat je ze wel ziet met 2010, ondanks dat ik begrepen had dat het dan toch anders overkomt.
      Ik dacht dat dat ik het ook met de viewer 2007 kon zien, en ze vroeg me eens een printscreen te sturen, wat ik ook gedaan had, en toen stuurde ze me een printscreen terug, wat ik in werkelijkheid zou moeten zien, en dat kon ik echt niet zien. Dus ik zag wel iets van een overgang, maar toch heel anders.
      Jij ook een fijne dag.

  14. Grappig Rinus . deze oer Hollandse afbeeldingen .Molens en schepen die trekken me wel aan Gr Cees

  15. das wünsche ich dir auch, lieber Rinus, war 2 Tage nicht am PC , hatte Besuch, da muss man Prioritäten setzen, schönes Wochenende, Klaus

    • Das du 2 tagen nicht am PC wahren is nicht so Groß problem klaus. Jeden mensch habbe enkel mahl etwas ander zu machen. Besuch is schön, und das konnen gute sein. Grüße, und ein gete weitere Freitag.

  16. Hallo lieber Freund Rinus ich wünsche dir einen schönen Freitag hier in Köln ist tolles Wetter gehe gleich auf den Markt einkaufen man muss die schönen Tage noch nutzen wer weiß wie lange sie noch sind,ich hoffe das es dir besser geht mit den Schmerzen,bisschen mehr schonen.Ich wünsche dir ein gutes und schönes Wochenende liebe Grüße von mir Gislinde

    • Hallo liebe freundin Gislinde,
      Danke für das schreiben. Ja hier in Rozenburg (20 km von die Nordmeer) ist auch etwas tolles wetter.Mein tag is nicht so ich hatte wohlen denke. Je die schmertsen sind etwas besser. Ich wünsche dir ein wunderschönes Wochenende und Liebe Grüße vin mir zuruck.

  17. mogge Rinus
    dus je bent druk geweest en nu dus weer moe en gebroken , dan maar ff mak an nu
    je ziet het ik krijg vis op tafel zonder hengel of net en ook maar een beetje geld 🙂
    geniet de dag

    • Mogge Karel,
      ja inderdaad, en nog lang niet klaar, want de kabel ligt er nu wel, maar ook nog eens aansluiten, anders heb ik nog geen licht, en stroom voor m’n scoot. Nu ligt er een kabel OVER het tegelpad heen, maar dat kan zo niet blijven. En dan nog het gereedschap uit de grote schuur, naar de kleine, dan kan ik er beter bij, en alles vinden, en kan wat er nu in de bus staat (tuinmeubels) in de grote schuur, want daar zal ik voorlopig toch niet op kunnen zitten, zolang de tegtels niet liggen. We zullen wel zien waar het schip strand.? Ik ga een poosje slapen, lijkt me een goed idee.
      Pluk de dag maat.

      • mogge Rinus
        het is lekker weer 🙂 en geen brand te zien 🙂
        ja een mooie pps ik dacht het goed passen bij het plaatje
        jij dus toch wat doen , ok kan maar doe het rustig an en neem de tijd
        dus geniet de dag

        • Hoi Karel,
          Ik zie er vandaag maar vanaf, om iets buiten te doen. Want het is helemaal verkeert verlopen. Dus ik heb m’n plannen maar veranderd, en zie wel hoe het loopt.
          Pluk de dag.

  18. Goeie morgen vriend Rinus en al je Nederlandse vrienden die jou mooi blog komen bezoeken,,, IK ben zo ontzettend blij als ik zie wat een mooie reaktie’s er staan op mijn pps,ke ,.. BEDANKT lieve vrienden, vriendinnen van Rinus en ja ook Jij he beste vriend hartelijk dankt voor het plaatsen van men pps ,alsmede je reaktie …. maak er allen nog een leuke week van en een mooi weekend, Jeffy die zal er volgende week zeker NIET zijn op het blog , effe tusse uit voor een weekje verlof , Doei, dadaaaa lieverds xxxxxxxx Jeffy

    • Ook een goede morgen m’n vriend Jeffy,
      Hartelijk dankt voor je prachtige reactie, ook namens mijn vrienden en vriendinnen, mag ik gerust zeggen.!!!!!! Ik vind het ook leuk dat je even komt kijken. Maar het zijn niet alleen Nederlandse, maar ook een reactie van een Belginnetje, hoe schrijf ik dat.? 🙂 🙂 En van Duiste mensen. Ik hoop dat andere deze reactie van jou zelf ook lezen.? Jij en Lieve ook een fijne rest week en een prettig weekend. En ja hoor, ge er maar weer tussenuit en dat nog wel voor een weekje. Het kan weer niet op hé.?? Groetjes voor jullie, en maak het gezellig. Je vriend.

  19. Goede morgen beste vriend, een zeer mooi ppsje van Jeffy, mooie foto’s, ieder jaar gaan wij naar ‘s-Hertogenbosch naar de western experience nu volgend jaar 25 & 26 jan, ik heb het gelezen beste vriend en ik vind de Nederlanders joviaalder, gaan ook veel naar Sluis en Oostburg onze inkopen doen ,we gaan al sedert 1964, met Redgy (toen mijn liefje) naar Sluis en we gaan er graag, nu even verder doen, nog een polleke van Redgy en een knuf van met liefs van Marina

    • Goede middag beste Redgy en lieve Marina,
      Zo dus over 5 maandjes weer in Nederland in ‘s-Hertogenbosch, mijn moeder is daar bij in een klein dorpje geboren. Ja jij kan makkelijk praten, maar Sluis en Oostburg ligt in Zeeuw Vlaanderen, en die mensen zijn voor 80 % Belgisch ingesteld. Het zijn wel Nederlanders, maar lijken qua doen en laten meer op Belgen. Ik ga hiet verder maar niet op in, want dan word het een heel verhaal. Een stevige pol voor Redgy, en jij een dikke knuf en veel liefs, xxx van mij.

  20. Goedemorgen Rinus,
    Zeker een mooi ppsjes van jeffy.
    Leuke foto’s van Rotjeknor en Mokkem.
    Jij bent goed bezig geweest met het schuurtje,schiet het al op met alles,de tegels in de tuin en zo?
    Ik lag een tijdje n de lappenmand en had weinig energie om wat te doen.
    Bedankt voor je bezoekjes en jammer dat het inloggen zo moeizaam gaat.
    Liefs,Corry.

    • hoi lieve Corry,
      Dank je voor je bezoekje. Ja ik dacht ook dat het een hele leuke pps geworden was, en dat door een Belg over Nederland gemaakt. Jij herkend alvast enkele grote steden, maar zoals ik al een reactie terug had gegeven aan Nellie, zal ik het hier even herhalen wat ik nog meer herken, zoals : de bollenvelden – dus Lisse – Hillegom, Amsterdam, den Bosch, Rotterdam, Delft, den Haag (Madurodam) Oudekerk a/d amstel en Kinderdijk. Maar ja, ik ben ook wel op heel veel plaatsen geweest, zodat ik een aantal dingen herken.
      Veel liefs terug voor jou.

  21. Hallöchen lieber Rinus,
    viele liebe Grüße aus Wien zu dir……. Franz

    • Hallöchen meine gute freund aus Wien, die Franz,
      Das ist ein lange ziet zuruck das ich etwas von dich sehen.
      Arbeiten dich nicht zu viel meht an die WordPress.??
      Viele, viele lieber Grüße für dich zuruck.

  22. das tut mir echt leid mit deinen schmerzen, bekommst du nichts dagegen, wünsche dir einen guten Tag, Klaus

    • Danka Klaus, für deine schöne worten. Ich sende dich und Gislinde ein mail mit foto’s von die arbeit, van freitag und samstag.
      Für dich und Gislinde, meine zwei gute freunden in Deutschland. Ein gute abend wüsche ich dir.

  23. mogge Rinus
    je bent dus weer bij hihi
    ja het zijn beide mooie of je ze nu wel of niet kent en ze blijven mooi
    ja het was goed toeren zo met de zomertoer hé
    ach d vakanties zijn gedaan nu weer zien wat nu komt
    geniet de dag

    • Hoi Karel,
      Ja ik ben weer bij. Ik denk dat je dat bij Corry hebt gelezen.??
      Juist, als je ze lang niet gezien hebt, dan lijken ze weer nieuw, en mooi. Het is alleen dat ik ze herken, door even in het archief te spitten, anders zou ik het vaak niet eens meer weten. Er zijn altijd wel beelden die bekend voorkomen, maar een aantal worden vaak ook in andere ppssen gebruikt.
      De zomertoer, was prima, met een goed uitzicht in het karretje achteraan je fiets, waar ik heerlijk in zat. 🙂
      Fijne avond.

      • Rinus
        mijn idee is dat jij te veel terug kijkt , en zeker als je gaat spitten , zal je zeggen de ppsjes die ik nu toon zijn eind september weg van blog en pc
        ben blij dat je de toer leuk vond en nee ik neem niemand mee , wie wil fietsen doet dat zelf
        wens je een goede nacht

        • Mogge Karel,
          pppfff, ik was in slaap gevallen op m’n stoel.
          Wat je bedoelt met terug kijken, weet ik niet. maar zal wel goed zijn. Ik zelf hoef niet te spitten, laat het hondje wel zoieken. Ieder zijn idee, ik bewaar ze en jij verwijderd ze. is niets op tegen dacht ik.??
          oké dan kom ik er met de scoot wel achteraan. 🙂

          • terug kijken in je archief bedoel ik zien of je de pps al kent 🙂
            mogge Rinus
            dus je ging met een lach naar bed
            ja dat slaapt beter dan op een stoel
            geniet de dag

          • Hoi Karel,
            net aan de eerste koffie. En ja ik kijk altijd even of ik de pps al eens heb uit een mail, en zie soms dat hij zelf via mij naar jullie toe is gekomen, maar dat geef niet. Daarom stuur ik ze ook.!!!! En ook kom ik er enkele tegen die er veel op lijken maar dan weer een gepikte immitatie is. (naam weg of zo). Ik heb na het slapen op de stoel julie berichtjes (WordPress nog beantwoord, en 2 verjaardagsmailtjes van “Jacquie Lawson” verzonden en het begon al weer aardig licht te worden. Nee, slapen op de stoel is geen pretje, maar het gebeurt zo maar ineens. Over vermoeiheid. Plek de dag maat.

  24. Ha kwam ff klikken maar vind het jammer dat er niet bij staat waar het is…maar degelijk hollands…zou toch een andere muziekkeuze hebben gemaakt. Maar goed jij zei het al voor een belg haha…grtjes

    • Ach, hij heeft het echt wel leuk gedaan, en als je Nederland een beetje kent, dan haal je er genoeg plaatsen uit. Ik heb dus gezien : zoals de bollenvelden – dus Lisse – Hillegom, Amsterdam, den Bosch, Rotterdam, Delft, den Haag (Madurodam) Oudekerk a/d amstel en Kinderdijk. deze herken ik zeker. grtjes

  25. ja, schöne Bilder sind da gelungen, war echt gut, eine gute neue Woche wünsche ich dir, Klaus

  26. Hallo lieber Freund Rinus wünsche dir einen schönen Tag und Danke für deine Kommentare waren ja an der Ahr sind aber heute wieder in Köln.Sehr schöne Bilder in der Nacht wunderschön alles so schön beleuchtet hast du schön gemacht,ist von Niederland oder, ich wünsche dir noch eine gute und glückliche gesunde Woche. und Danke für deine liebe Freundschaft.Gislinde

  27. Mooie beelden hoor Rinus, leuk dat je deze PPS mocht plaatsen en vergis je niet in Belgen vaak zijn ze een stuk aardiger en socialer dan de gemiddelde Nederlander, liefs, Ann.

    • Hallo lieve Ann, hartelijk dank voor je leuke reactie. Ja ik mag het zelfs zonder te vragen, van Jeffy en Marina plaatsen, maar hou de eer aan mijzelf, en vraag het gewoon eerst, maar het is altijd goed.!!! En inderdaad wat je zegt over Belgen, ben ik helemaal met je eens.!!!!! Liefs voor jou en een likje voor Mandy.

  28. Nu het klikken zal tot vanavond moeten wachten want ik kan dat op deze laptop niet haha
    Ja kan wel klikken maar dan komt er niks …
    Denk dat ik hier geen vieuwer heb….
    Maar goed kijk ze vanavond thuis wel…ook die bij karel.
    Groetjes en tot dan….doei

  29. mogge Rinus
    inderdaad zeker het plaatsen waard opdat er meer mensen van kunnen genieten
    goed gedaan
    ja het was een druk mooi weekend , nu weer over tot de orde van de dag
    en geniet die dag

    • Hoi Karel,
      Ja dit ppsje is het zeker waard om aan meer mensen te laten zien, ook mede daar het niet op zijn blog (van Seniorenblog) staat.
      Ook ik heb een druk en zwaar weekend achter de rug, met het schuurtje. Foto’s in een mail volgen naar meerdere.
      Fijne dag verder.!!!

  30. ja Rinus, mooie hollandse beelden. Goed gedaan door Jeffy.
    Bedankt voor je mooie reactie en wens je een fijne avond verder,
    doe rustig aan en houd je taai,
    lieve groetjes, Greetje

  31. Inderdaad mooie “Hollandse” beelden Rinus, de Erasmusbrug bij avond ik echt prachtig.

Geef een reactie

